jueves, 2 de abril de 2015
Els diferents àmbits educatius
ACTIVITAT 1
Després de veure el mapa dels àmbits d'educació, he fet l'activitat 1 demanada a l'assignatura de Professionalització i Sortides Laborals del primer curs de Pedagogia.
En què consistia?
L'activitat requeria escollir un dels àmbits i treballar en ell, tant en la seva definició com en el paper que pot tenir el pedagog/a en ell. Quina incidència tenen els pedagogs en l'educació formal? Quin paper en l'educació no formal?
Àmbits:
Els àmbits de la Pedagogia són el següents:
1. L'educació no formal: incloent docència i assessorament, planificació i avaluació del sistema educatiu i d'institucions educatives, inspeccions, direcció i gestió de centres, suport a l'Educació formal (com l'EAP), gabinets psicopedagògics, els CRP's (Centres de Recursos Pedagògics), ICE's (Centres de Ciències de l'Educació), l'educació d'adults (majors de 25, EP, ESO, Batxillerat...) o les aules hospitalàries.
2. L'educació no formal:amb el lleure, les extraescolars, les ludoteques i jocs i educació tant ambiental com per la salut.
3.Socio-educatiu: tècnics en serveis socials, l'educació en adults, orientant per la inserció sòcio-laboral, amb l'animació sociocultural o processos d'adopció internacional
4. Empresa: en coaching, formació a l'empresa o editorials de material didàctic
5. Recerca: ja sigui en Universitats, ONG's o fundacions i organitzacions
Jo he volgut treballar l'àmbit de l'educació no formal. Aquest, em sembla primordial en l'educació bàsica d'una persona, i a vegades trobo que no està suficientment reconegut.
Com a persona que ha viscut l'experiència de participar en espais diversos com extraescolars, formar part d'un cau o assistir a casals, colònies, etc. ho he viscut tant des de la perspectiva d'una nena que es forma com de la d'un monitor o persona que passa a formar. Després de fer un recull de les meves experiències, considero que els aprenentatges que he obtingut, tant a nivell de coneixements nous (com ha estat la llengua anglesa, o les classes de piano i guitarra) com a nivell emocional i social són una part bàsica de la meva persona. M'ha ajudat a integrar valors en la meva persona, alguns que a l'escola no hi ha temps a tractar. Em sembla que té una repercussió totalment positiva en la formació integral d'una persona, i per tant, haurien de ser promogudes totes aquestes activitats, i valorades per tota la societat. Perquè al cap i a la fi, que afecti positiviment a una persona (i per consegüent a les seves capacitats socials) fa que afecti positivament a la societat en general.
Per veure l'act 1 cliqueu al link:
Activitat 1
Per Blanca Díez
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario